Waarom PPC-management zo geweldig zijn?
Pay-per-click management verschilt op een aantal verschillende manieren van conventionele optimalisatie tools. Met PPC verwerven adverteerders een hoge advertentieplaatsing op de pagina met zoekresultaten van zoekmachines in een poging de concurrentie te verstikken en het grootste deel van de klikken voor bepaalde zoekwoorden te krijgen.
Als advertentietool werkt PPC zo dat het bedrijf dat een advertentie op de resultatenpagina van de zoekmachine heeft geplaatst en voor die advertentie is betaald, voorrang krijgt bij zoekmachines zoals Google of Bing. Het is belangrijk op te merken dat betalen voor klikken jouw bedrijf niet de allerbeste plaatsing garandeert, omdat dit niet de enige parameter is die door engines wordt gebruikt; ze zullen ook rekening houden met kwaliteitsscores.
Hoe PPC werkt
Vrij simpel eigenlijk.
Google Ads is een veilingsysteem. Je biedt op zoekwoorden tegen andere adverteerders en degene met het hoogste bod wordt het hoogst gerangschikt op de resultatenpagina van de zoekmachine. Ook al is de nummer 1 zijn met PPC geen gegarandeerde overwinning, het helpt jouw bedrijf toch veel meer bekendheid te geven.
Bieden is een ingewikkeld proces en vereist inzicht in de krachten in de internetomgeving, zoals het type zoekwoorden waarmee je te maken hebt en de acties van andere adverteerders. De meeste experts zullen hun biedingen blijven wijzigen om synchroon met de markt te blijven. Zodra je de biedingsoorlog wint, rangschikken de zoekmachines jou.
Hoe PPC jou een voorsprong geeft
Wat is Pay Per Click-advertentiebeheer? In de eenvoudigste definitie is dit gewoon het beheer van betaalde vormen van optimalisatie. Het heeft veel voordelen ten opzichte van andere methoden, omdat de resultaten gegarandeerd zijn, tenminste als het gaat om vertoningen.
Het is belangrijk om te begrijpen dat een hoge klikfrequentie niet noodzakelijkerwijs leidt tot een hoog verkoopvolume, omdat slechts een klein percentage van de klikken daadwerkelijk in conversies verandert. Tenzij je natuurlijk een pro hebt die je campagnes voor je opzet en beheert. In dat geval is dat wat ze elke dag de hele dag doen, PPC-campagnes optimaliseren om conversies te genereren.