Krijg offerte aanvragen via Google advertenties met je schildersbedrijf

Onbeperkt offerte aanvragen voor jouw schildersbedrijf

Het hebben van een sterke online marketing strategie is een must-have om de volgende stap te maken met jouw schildersbedrijf. Maar liefst 86% van de huiseigenaren zoekt eerst op Google naar een bedrijf, voordat ze hier contact mee opnemen.

Er zijn ontzettend veel schilders actief in Nederland, waardoor het niet altijd even makkelijk is om het hele jaar door werk te hebben. Daarnaast moet je als beginnende of ervaren schilder er alles aan doen om jouw schilderbedrijf op de kaart te zetten. In plaats van het uitdelen van flyers, gaan we je in dit artikel leren hoe het sneller en effectiever kan. Nieuwe offerte aanvragen krijgen terwijl jij staat te schilderen!

Het nut van lokale online marketing voor schilders

Stel je bent op zoek naar een schildersbedrijf in Utrecht. Het eerste wat je doet is je telefoon pakken, naar Google gaan, de zoekterm ‘Schildersbedrijf Utrecht’ intypen en vervolgens een grote lijst krijgen met verschillende schildersbedrijven. Wanneer je Utrecht vervangt door de stad waarin jij actief bent, valt je misschien al snel iets op… Jij staat er niet tussen!

Dit is waarom een online marketing van groot belang is, want niemand gaat naar de tweede pagina van Google. Iedereen klikt op één van de bovenste vier resultaten in Google die tevoorschijn komen. Met Google advertenties zorg je ervoor dat jouw website bovenaan komt te staan in Google op het exacte moment dat mensen zoeken naar jouw diensten.

Zo krijg jij onbeperkt opdrachten met jouw schildersbedrijf

Een schildersbedrijf dat alleen afhankelijk is van mond-tot-mond reclame loopt gevaar. Wat doe je namelijk als niemand meer over je praat? Het is mogelijk om offertes binnen te krijgen door te adverteren in het plaatselijke dagblad of door flyers te verspreiden. Echter, adverteren op Google is een goedkopere en snellere manier, waar je ook nog eens betere resultaten door krijgt.

Door een Google advertentie account aan te maken kan jij met jouw bedrijf gaan adverteren in de zoekmachine en direct bovenaan komen te staan. Voor het maken van een Google advertentie maak je een campagne aan, kies je de doelstelling die je wilt zoals ‘Leads’ en selecteer je bij campagne type ‘Zoeken’. Kies vervolgens de zoekwoorden waarop jij gevonden wilt worden, de straal waarin jij wilt adverteren zoals Utrecht +30 KM en schrijf je advertenties zodat ze klikken opleveren. Gebruik alleen Woordgroepen of Exacte zoekwoorden, maar geen brede zoekwoorden.

Let bij het maken van jouw Google advertenties goed op de volgende punten:

  • Splits je diensten uit: stuur mensen naar pagina’s die specifiek ontworpen zijn voor de zoekterm.
  • Pas de locatie van je advertenties aan: zorg dat jouw advertenties alleen worden weergegeven in de regio waarin je actief bent.
  • Stel de advertentieplanning in: laat je advertenties op tijdstippen draaien waarin je ook echt daadwerkelijk bereikbaar bent, omdat de meeste aanvragen via de telefoon gaan.
De voordelen van lokale online marketing

Het grootste voordeel van deze marketing methode, is dat jouw schildersbedrijf op het exacte moment naar voren komt wanneer mensen op zoek zijn naar een bepaalde dienst die jij aanbiedt. Daarbij heeft online marketing voor schilders nog een aantal andere grote voordelen:

  • Meer potentiële klanten, dus extra omzet
  • Sneller en effectiever dan andere marketingmethodes
  • Je betaalt pas wanneer mensen op de advertentie hebben geklikt, dus je hebt een garantie op bezoekers
  • De aanvragen komen uit de regio waarin jij adverteert, dus geen lange reizen meer
  • Je hebt zelf controle op de hoeveelheid aanvragen die je binnen krijgt
  • Je leert nieuwe mensen kennen, waardoor je klantenbestand groter wordt
Online groeien is nu handelen!

Nu je weet hoe belangrijk online marketing voor schilders is, moet je jezelf afvragen hoeveel tijd je hieraan wilt besteden. Veel vakmannen die wij tijdens onze vrijblijvende strategiesessies spreken hebben het zelf geprobeerd, maar volgens velen ‘Werkte het niet’ of ‘Was het verspilt geld’. Zonde! Want door het opzetten van sterk opgebouwde pagina’s, hier bezoekers op te krijgen met een hoge intentie om te bellen en goede communicatie is dit een systeem waar je gegarandeerd aanvragen door gaat krijgen. Wij geloven zij heilig in deze methode dat wij onze diensten op een no cure, no pay basis aanbieden!

Als je dit dus niet helemaal zelf op wilt zetten en dit uit handen wilt geven aan een partij die gespecialiseerd is in de bouwsector en ‘de taal spreekt’. Neem dan vrijblijvend contact met ons op door op de knop hieronder te klikken. Je kunt dan onze tarieven aanvragen en direct een gesprek met ons inboeken, waarin we gaan kijken of wij je kunnen helpen en of er een goede fit is om samen te werken.

 

Wij werken maar met één schilder per regio samen, zodat wij nooit voor jouw directe concurrent kunnen werken. Dit aanbod is dus tijdgebonden. Door via de onderstaande knop onze tarieven aan te vragen, claim jij jouw regio tot wij de strategiesessie hebben gehad.

Bekijk andere artikelen

Case study

Case study Opbouwspecialist (lokale ads)

In de onderstaande video laat ik een case study zien van een van onze samenwerkingen met een opbouwspecialist, waarin duidelijk wordt dat het ook mogelijk

Bijna klaar 90%

Bekijk onze tarieven

Vraag onze tarieven aan en laten we praten over wat je wensen zijn.