Laten we de voordelen van Google ads voor jouw bedrijf bespreken
Met de vooruitgang in technologie is internet een van de belangrijkste hulpmiddelen geworden voor bedrijfseigenaren en voor degenen die willen genieten van succes en het is absoluut noodzakelijk dat je het grootste deel van jouw tijd besteedt en jouw geld investeert in een effectieve marketingstrategie. Een van de meest populaire advertentie methoden die je kunt gebruiken, is Pay Per Click (PPC).
Directe resultaten
Een van de grootste voordelen van PPC-advertenties is dat je kunt genieten van onmiddellijke resultaten als het gaat om het omleiden van bezoekers naar jouw websites. Veel SEO-experts vinden PPC-advertenties zelfs beter dan SEO. Met PPC-advertenties zijn jouw advertenties zichtbaar op pagina’s met zoekresultaten op het moment dat jouw PPC-campagne live gaat, in tegenstelling tot SEO, dat 4-8 maanden kan duren voordat het verkeer begint te genereren.
Betaalbare prijzen
Met PPC-advertenties heb je het voordeel dat je controle houdt over het geld dat je aan jouw campagnes uitgeeft. Hiermee kan je jouw eigen marketingstrategie op maat maken, afhankelijk van jouw behoeften. Budgetten kunnen dagelijks of maandelijks worden ingesteld.
Hoogwaardige zoekwoorden
Met PPC kunnen de bedrijfseigenaren zich richten op zoekwoorden die moeite hebben om organisch te ranken en op de eerste pagina van de zoekmachine te verschijnen.
Geografisch targeting
Hiermee kan je bepalen wie je wilt bereiken, afhankelijk van jouw favoriete geografische locatie. Om dit te doen moet je alleen maar het land of de regio selecteren waarin jij actief bent. Ben je bijvoorbeeld een dakdekker en werkt je rondom Utrecht. Dan is het mogelijk om jouw advertenties alleen te laten zien aan mensen die bijvoorbeeld binnen een straal van 30 kilometer om Utrecht wonen.
Aangepaste planning
Als je van plan bent om jouw producten of diensten in een bepaalde tijd van het jaar te verkopen, kan een PPC-campagne de perfecte tool zijn om je omzet te verhogen. Met behulp van een goed geoptimaliseerde campagne kan je jouw advertenties eenvoudig inplannen op specifieke dagen en uren, afhankelijk van het tijdstip dat je kiest.
Eerlijk gezegd… Je hebt het nodig
Als je net nieuw bent in het bedrijf en jouw site onlangs is gelanceerd, moet je voldoende bekendheid krijgen om jouw eerste klanten te verzamelen. Jouw advertenties worden vaak bovenaan, rechts of onderaan de resultatenpagina van de zoekmachine geplaatst, zodat je zeker weet dat je echt de aandacht krijgt die je nodig hebt om de beoogde klanten te trekken die zullen worden omgezet in leads en verkopen voor jouw bedrijf.