Offerte aanvragen voor gevelspecialist [case study video]

In dit artikel wil ik een case study met je delen voor een van onze nieuwe samenwerkingen. Het is een perfect voorbeeld, waarom blijven optimaliseren en niet te snel conclusies trekken noodzakelijk is als je gaat adverteren op Google. Zoekwoorden vinden kan iedereen, maar het gaat erom dat je verder kijkt naar het gehele proces.

Bij deze de tips, gefocust op onze expertise: vakmannen

 

🤸🏼‍♂️ Uitsplitsen van diensten

Splits al je diensten uit in aparte advertentiegroepen en stop met het sturen van mensen naar je homepagina. Wij zagen bijvoorbeeld een enorme trend in het zoekgedrag bij één van de diensten van de gevelspecialist. Het is dan enorm belangrijk dat je mensen die op de advertentie klikken naar een pagina stuurt die alle informatie over die zoekterm bevat. Je wilt mensen niet naar de homepagina sturen, want dan raken ze afgeleid en zijn ze weg. Zonde van de kosten voor die klik!

 

Split dus je diensten uit en stuur mensen op basis van hun zoekgedrag naar landingspagina’s die meer informatie geven over die desbetreffende zoektermen.

 

📍 Locatie aanpassen

Misschien wel de makkelijkste, maar zó belangrijk. Check altijd de locatie waarin jouw advertenties worden weergegeven. Als je een lokale dakdekker bent in Utrecht, wil je niet niet dat jouw advertentie tevoorschijn komt bij iemand in Groningen. Stel dus altijd je locatie goed in en bepaal van tevoren in welke regio jij actief wilt zijn. 

 

📱 Optimaliseren op basis van apparaten

Analyseer op welke apparaten jij de meeste aanvragen krijgt en doe op basis van die gegevens bodaanpassingen. Bij vakmannen zien wij meestal dat de aanvragen op mobiele telefoons het goedkoopst zijn en dat de aanvragen op tablets juist enorm duur is. Wij kiezen er dan voor om minder uit te geven op tablets en dat budget te verschuiven naar telefoon advertenties. 

 

⏰ Advertentieplanning

Adverteer alleen wanneer jij als vakman ook daadwerkelijk bereikbaar bent. Als jij het weekend vrij neemt, zet je advertenties dan ook uit. Wij zien namelijk dat veel aanvragen telefonisch plaatsvinden door de call tracking software die wij gebruiken. De kosten per aanvragen lopen hoog op als jij in het weekend adverteert, mensen op de advertentie klikken, jou vervolgens proberen te bellen maar jij op dat moment niet bereikbaar bent. Je hebt dan namelijk al betaald om de mensen op je website te krijgen, terwijl je niet op kan nemen op dat moment. Daarnaast zien wij specifiek voor vakmannen dat de weekenden weinig aanvragen opleveren, dus kiezen wij er bijna bij al onze samenwerkingen voor om het weekend niet te adverteren. (Enkele uitzonderingen zoals bijvoorbeeld spoed lekkages oplossen nagelaten)

That’s it! Hulp nodig?

Wil je nou dat wij eens kijken naar jouw ads kan je een gratis SEA scan bij ons aanvragen! Liever dat wij alles uit handen nemen? Neem dan even contact met mij op en dan zetten wij alles binnen 5 werkdagen klaar.

Bekijk andere artikelen

Case study

Case study Opbouwspecialist (lokale ads)

In de onderstaande video laat ik een case study zien van een van onze samenwerkingen met een opbouwspecialist, waarin duidelijk wordt dat het ook mogelijk

Bijna klaar 90%

Bekijk onze tarieven

Vraag onze tarieven aan en laten we praten over wat je wensen zijn.