Talloze bedrijven betreden dagelijks de pay-per-click-marktplaats/-platform. De waarheid is dat ze meestal geen idee hebben hoeveel geld ze in hun online campagnes moeten investeren en absoluut geen idee hebben hoe ze een PPC-budget strategie moeten ontwikkelen.Dit kan ertoe leiden dat sommigen van bedrijven te veel uitgeven en anderen te weinig.
Ik heb hieronder een paar punten opgesomd die je zouden moeten helpen als je een beginner PPC-marketeer bent om jouw budget beter te bepalen en wat je zou moeten doen.
GEO-targeting
Is de campagne wereldwijd, nationaal of alleen lokaal getarget? Afhankelijk van het soort bereik dat je wilt, is dit van invloed op jouw budget. Het lijkt misschien niet belangrijk, maar het instellen van de verkeerde geografische targeting zal jouw campagne opblazen en niet op een goede manier!
Zoekwoordtargeting
Dit lijkt misschien voor de hand liggend, maar een campagne met 20.000 zoekwoorden heeft een groter budget nodig dan een campagne met 100-400. Zorg ervoor dat je op basis van het aantal zoekwoorden aanpast.
Eerste zoekwoordbiedingen
Ik raad je aan om altijd met een hoger bod te beginnen. Dit varieert van verschillende bureaus, maar ik bied liever te hoog en krijg een geweldige kwaliteitsscore dan te laag te bieden en een waardeloze kwaliteitsscore te krijgen die uiteindelijk andere aspecten van mijn campagne negatief zal beïnvloeden. Ten minste een hoog bod, je kunt het altijd uitvoeren, wat gegevens verzamelen en het verlagen zonder je QS te doden.
Conversies en CPL bijhouden
Je moet bepalen wat een lead voor jouw bedrijf waard is. Je hebt dus een doel-CPL (kosten per lead) waar je achteraan kunt gaan. Stel dat je een dakdekker bent en dat je voor elke klus €3.000 winst maakt. Je hebt 4 leads nodig om 1 opdracht te krijgen. Dus afhankelijk van wat je verkoopdoel is als bedrijf, laten we zeggen dat het nu 4 verkopen per maand is, moet je optimaal 16 leads per week genereren om je doelstelling van €12.000 per maand aan inkomsten te behalen.
Laten we wat wiskunde doen!
Je conversieratio is 1 op 4, wat overeenkomt met een conversieratio van 25%. De LTV (lifetime value) van uw klant is €3.000. Stel dat jouw gewenste ROI 100% is. Dan is je beoogde CPL (kosten per lead) €375. Dus ervan uitgaande dat je 100% ROI op jouw marketinguitgaven wilt, kunt je tot €375 betalen om jouw verkoop doel te bereiken. Handige gratis tool om dit hier voor je te berekenen: http://promotion.jellop.com/target-cpl-calculator/