Stappen om een Google ads landingspagina te creëren die aanvragen oplevert

Als je echt om je conversiepercentages geeft, moet je weten dat elke online campagne een professioneel gemaakte PPC-landingspagina moet hebben. Dit is enorm belangrijker als het gaat om pay-per-click-marketing. Je betaalt namelijk elke keer wanneer iemand op de advertentie klikt en op deze pagina terecht komt. 

PPC-verkeer naar uw homepagina leiden is geen goed idee

Je hebt misschien een startpagina met een behoorlijk indrukwekkend ontwerp, maar deze bevat over het algemeen veel meer informatie dan je zou moeten laten zien op basis van je campagne. We willen dat de landingspagina die op advertentiegroepniveau worden gemaakt, alleen de hoogste relevantie bereiken. Zorg ervoor dat je niet de navigatielinks van de website weergeeft, aangezien het jouw doel is om ervoor te zorgen dat bezoekers op dat moment converteren en niet worden afgeleid of kunnen rondkijken.

Inhoud en call to actions

Op basis van alle data die wij hebben verzamelt via Hotjar, zien wij dat de tekst op jouw landingspagina zelden volledig wordt gelezen. Mensen scannen er over het algemeen doorheen.

Daarom moet het de kracht hebben om hun aandacht te trekken en vast te houden. Gebruik opsommingstekens en aantrekkelijke koppen om het voor jou gemakkelijker te maken om jouw boodschap over te brengen en voor hen om nog meer verslaafd te raken.

Wees duidelijk, to the point en je zult er veel van kunnen converteren.

Gebruik sterke CTA’s of call-to-actions.

Social proof

Elke succesvolle landingspagina moet ten minste een paar vertrouwelijke elementen bevatten, waaronder garantiezegels, SSL-certificaten, getuigenissen van klanten en laten we productrecensies niet vergeten. In feite zijn dit essentiële stappen die je onder de knie moet krijgen als het gaat om het maken van een goed converterende landingspagina.

Leadgegevens verzamelen

Een van de belangrijkste stappen is ervoor te zorgen dat je weet hoe je klantgegevens vastlegt (e-mail, telefoon, naam, nummer, enz.). Daarom moeten jouw winkelwagen en conversie formulier altijd rechtsboven op jouw webpagina worden geplaatst en moeten alle vereiste velden worden gemarkeerd.

Om het ze gemakkelijker te maken, kun je zelfs een voorbeeld toevoegen hoe ze hun gegevens kunnen invoeren.

Bekijk andere artikelen

Case study

Case study Opbouwspecialist (lokale ads)

In de onderstaande video laat ik een case study zien van een van onze samenwerkingen met een opbouwspecialist, waarin duidelijk wordt dat het ook mogelijk

Bijna klaar 90%

Bekijk onze tarieven

Vraag onze tarieven aan en laten we praten over wat je wensen zijn.